UE şi Republica Moldova au semnat un acord privind protejarea reciprocă a Indicaţiilor Geografice

Uniunea Europeană și Republica Moldova au semnat la Bruxelles, un acord pentru protejarea reciprocă a Indicațiilor Geografice (IG). Republica Moldova va asigura astfel un grad înalt de protecţie a celor peste 3.200 de produse alimentare, vinuri și băuturi spirtoase înregistrate în sistemul de Indicații Geografice al Uniunii Europene. De asemenea, acordul are ca obiectiv promovarea de ambele părți a comerțului cu produse agricole și alimentare de calitate.
“Acest acord este încă un pas pentru consolidarea sistemului nostru de Indicații Geografice pe plan mondial, dar și o modalitate de aduce Republica Moldova mai aproape de Uniunea Europeană. Produsele de calitate din această ţară, integrate în acest sistem, vor fi mai vizibile pe o piață de aproape 500 de milioane de consumatori”, a declarat comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală Dacian Cioloș.
Acordul are ca obiective o mai bună informare a consumatorilor cu privire la originea şi calitatea produselor, precum şi protejarea lor contra inducerii în eroare. Documentul reflectă convergența de vederi între Uniunea Europeană și Republica Moldova cu privire la politica în domeniul calităţii, protecției consumatorilor și proprietăţii intelectuale, răspunzând totodată eforturilor statelor membre ale UE de a proteja Indicațiile Geografice la nivel internațional. Mai mult, prin intermediul acestui acord, Republica Moldova își adaptează legislația internă la cele mai înalte standarde de protecție a drepturilor de proprietate intelectuală.
Se aşteaptă ca extinderea Indicațiilor Geografice să contribuie semnificativ la diversificarea producției de vin din Republica Moldova. Protecția inițială a două vinuri de Indicație Geografică din Republica Moldova (vinurile DOP Românești și Ciumai) va contribui la promovarea acestor produse pe piața Uniunii Europene. De asemenea, va încuraja dezvoltarea unui sistem de protecție IG în Republica Moldova și extinderea acestuia la alte categorii de produse. Totodată, ar trebui să încurajeze noi inițiative de valorificare a sistemului IG, prin atragerea turismului în anumite regiuni și prin sprijinirea strategiilor de marketing pentru piețe noi.
Sursa: Reprezentanţa Comisiei Europene în România

Reclame

Despre Dan Tomozei

jurnalist din România
Galerie | Acest articol a fost publicat în Republica Moldova, Uniunea Europeană. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s